Επιδίωξη της Οδοντιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών και διοικητικών υπηρεσιών με φοιτητοκεντρική προοπτική και με γνώμονα τις αρχές της διαφάνειας, της ακεραιότητας και της λογοδοσίας. Για τον σκοπό αυτό, τη Σχολή διαθέτει μηχανισμό διαχείρισης των φοιτητικών παραπόνων και ενστάσεων, ώστε να διασφαλίζεται η άμεση και δίκαιη διεκπεραίωσή τους με αποτελεσματικότητα και εμπιστευτικότητα
Η εν λόγω διαδικασία αφορά σε κάθε μορφή παραπόνου ή ένστασης που άπτονται της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών και διοικητικών υπηρεσιών. Πριν την έκφραση παραπόνου ή ένστασης, οι φοιτητές οφείλουν να μελετούν με προσοχή τους Κανονισμούς της Σχολής, καθώς και τους γενικούς κανόνες λειτουργίας του Πανεπιστημίου, ώστε να γνωρίζουν με σαφήνεια τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.
Διαδικασία διαχείρισης παραπόνων
Οι φοιτητές υποβάλουν το παράπονο ή την ένστασή τους επώνυμα, αυτή δε αφορά στους ίδιους και όχι σε τρίτα πρόσωπα. Η διαδικασία περιγράφεται ως εξής:
- Οι φοιτητές υποβάλουν γραπτώς το αίτημά τους εντός τριάντα (30) ημερών από την ημέρα εμφάνισης του προβλήματος. Για την καταγραφή του παραπόνου ή της ένστασης είναι διαθέσιμο το Έντυπο Υποβολής Παραπόνων & Ενστάσεων. Το έντυπο συμπληρώνεται και υποβάλλεται προς τη Γραμματεία (email: secr[at]dent.uoa[dot]gr), λαμβάνοντας αριθμό πρωτοκόλλου.
- Η Γραμματεία διαβιβάζει το παράπονο ή την ένσταση, μαζί με τυχόν συμπληρωματικό υλικό, κατά περίπτωση, στην Επιτροπή καθώς και στο εμπλεκόμενο μέλος ΔΕΠ ή διοικητικό προσωπικό.
- Η Επιτροπή εξετάζει το πρόβλημα και αξιολογώντας το θέμα και το βαθμό βαρύτητάς του μπορεί είτε: α) να αποφασίσει με βάση τα στοιχεία που διαθέτει χωρίς να καλέσει τις δύο εμπλεκόμενες πλευρές, β) να καλέσει και τους δύο εμπλεκόμενους να καταθέσουν έγγραφα τις απόψεις τους, πριν τη λήψη απόφασης.
- Η επιτροπή λειτουργεί, πρώτιστα, θεραπευτικά, φροντίζοντας να επιλύει το όποιο θέμα έχει προκύψει συζητώντας μεταξύ των δύο πλευρών.
- Αν την όποια λύση αποδεχτούν και οι δύο πλευρές, τότε ενημερώνεται έγγραφα η Γραμματεία της Σχολής και η υπόθεση ολοκληρώνεται.
- Αν δεν εξευρεθεί λύση, τότε το θέμα παραπέμπεται στη Συνέλευση της Σχολής συνοδευόμενο με σχετική εισήγηση από την Επιτροπή.
- Η Συνέλευση μπορεί ή να οδηγηθεί σε απόφαση ή να κρίνει ότι η υπόθεση θα πρέπει να παραπεμφθεί στο αρμόδιο διοικητικό ή άλλο όργανο και φορέα του ΕΚΠΑ (π.χ. Συνήγορος Φοιτητή, Επιτροπή Ισότητας των Φύλων, Επιτροπή Δεοντολογίας κ.λπ.).
- Οι αποφάσεις που λαμβάνονται από τη Συνέλευση της Σχολής είναι οριστικές και αμετάκλητες και θα πρέπει να εφαρμοστούν και από τα δύο μέρη.
- Σε περίπτωση που ο/η φοιτητής/τρια δεν αποδέχεται την απόφαση της Συνέλευσης δεν μπορεί να υποβάλει εκ νέου ένσταση για το ίδιο ζήτημα. Ωστόσο, μπορεί να απευθυνθεί γραπτώς στο αρμόδιο όργανο του Ιδρύματος για εκ νέου διερεύνηση
- Σε περίπτωση που το μέλος ΔΕΠ ή ο/η διοικητικός υπάλληλος δεν αποδέχεται την απόφαση της Συνέλευσης τότε μπορεί να απευθυνθεί στα αντίστοιχα αρμόδια όργανα του Πανεπιστημίου.
Δικαίωμα ενημέρωσης
Μόλις ολοκληρωθεί η διαχείριση του εκάστοτε παραπόνου ή ένστασης από την Επιτροπή ή τη Συνέλευση της Σχολής ανάλογα και εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος, ο/η φοιτητής/τρια ενημερώνεται εγγράφως και για την οριστική απόφαση σχετικά με το ζήτημά του/της. Ανάλογη ενημέρωση λαμβάνει και το μέλος ΔΕΠ ή το διοικητικό προσωπικό που εμπλέκεται στην υπόθεση.
Τα στοιχεία παραπόνων, τα αποτελέσματα και οι ενέργειες που έχουν πραγματοποιηθεί καταγράφονται και αποθηκεύονται σε ειδικό και ασφαλή χώρο για την τήρηση του απορρήτου, εντός της Γραμματείας της Σχολής και χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.